Pilates

PILATES ÓRA: 2017. szeptember 24-én indul! 
KEDD 8.30-10.00, SZERDA 18.00-19.30 KOVÁCH JANKÁVAL

A PILATES MÓDSZERRŐL

Joseph H. Pilates eredetileg a Contrology nevet adta az általa kifejlesztett technikának. Később megalkotója neve után mindenki Pilates módszernek nevezte, ezt az egészen egyedülálló mozgásformát, amiben megtalálhatóak a “nyugati” világ anatómiai és a “keleti” világ mozgáskultúra ismeretei.

Ez a kontrollált mozgás művészete, ahol a testi adottságainknak megfelelően, az izmok, ízületek, inak és csontok munkáját hangoljuk össze. Megerősítheted tested, a mélyizomzat aktiválásával, a gerinc és az izületek terhelése nélkül, úgy, hogy a teljes testet átmozgatja izzadtság nélkül.

A Pilates órák során megismerjük testünket, mozdulataink erőteljessé, kifinomultabbá és könnyedebbé válnak. Kiemelt szerepet kap a légzéstechnika, valamint a test mélyizomzatának és gravitációs központjának használata.

A Pilates célja, hogy testünk egészséges erőnlétbe kerüljön és elsajátítsuk azt a helyes testtartást, amellyel megerőltetés nélkül, szabadon mozoghatunk saját testsúlyunkkal. A speciálisan kifejlesztett statikus és dinamikus gyakorlat-sorozatok a test vázizomzatát erősítik, mely gerincünk tartásában jelentős szerepet játszik.

Nem kell hozzá állóképesség, legalábbis nem annyi, mint egy végigugrált órához. Ami nem azt jelenti, hogy nem igényel ugyanannyi izomerőt, sőt, ehhez a tornához több kell, mint egy félig lendületből végigpörgött órához.

Megmozgatjuk azokat az izmokat is, amelyeket a mindennapokban ritkán használunk, és már néhány alkalom után érezni fogod a különbséget, hogy képes vagy egyre könnyebben elvégezni a feladatokat.

A Pilates-módszer előnyei:
• bármely edzettségi fokon és bármely életkorban el lehet kezdeni,
• könnyen elsajátítható és szórakoztató, remek stresszoldó,
• energikusabbá, fiatalosabbá és magabiztosabbá tesz,
• zsírt éget, karcsúsít, szálkás, feszes izmokat formál,
• csökkenti a szívinfarktus, cukorbetegség, magas vérnyomás, vastagbélrák, kedélybetegségek kialakulásának veszélyét,
• segítséget nyújt a csontritkulás megelőzésében,
• a speciális légzéstechnika fokozza a szervezet oxigénellátását,
• növeli az erőnlétet, javítja az állóképességet,
• fokozza a vérkeringést és serkenti az anyagcserét

"Az elme formálja a testet, s amerre elménk tart, testünk követi."

PILATES ALAPELVEI:

  • Koncentráció ~ az izmainkra amivel dolgozunk
  • Kontroll - irányítás ~ az izmok működése felett, megfelelő ütemben minden gyakorlat végre hajtható
  • Stabilizáció ~ belső stabilizáció, a mélyizmok megerősítése
  • Légzés ~ a megfelelő légzéssel elegendő oxigén jut az izomhoz, így nem alakul ki az izomláz
  • Precizitás-pontosság ~ minden gyakorlatot tökéletesen kell végre hajtani, nem szabad elnagyolni
  • Áramlás ~ az izmok dolgoznak, a légzést koordináljuk, a testünk úgy mozog mint ha áramolna.
  • Integráció ~ Egy gyakorlat alatt valamennyi alapelvnek teljesülnie kell.
  • Pihenés, ellazulás ~ A gyakorlatok között szünetet tartunk, hogy fel tudjunk készülni a következő gyakorlat tökéletes végrehajtására.
  • Szellemi ellazuláshoz vezet.